Samodzielne stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska
Wójt Gminy Troszyn ogłasza nabór na stanowisko:
Stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Troszynie,
ul. Juliusza Słowackiego 13, 07-405 Troszyn
Wymiar etatu: 1
I. Wymagania niezbędne:
· spełnienie wymagań określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 530)
· posiadanie obywatelstwa polskiego
· wykształcenie wyższe – preferowane administracyjne,
· pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
· niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
· brak orzeczenia zakazu zajmowania stanowiska lub wykonywania zawodu lub pracy w organach i instytucjach samorządu terytorialnego
· nieposzlakowana opinia
· znajomość przepisów prawa związanego z problematyką na stanowisku pracy w zakresie przepisów: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, znajomość przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej, Prawa ochrony środowiska, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku, ustawy o gospodarowaniu mieniem komunalnym, ustawy o zabytkach, ustaw o archiwach, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, kpa i instrukcji kancelaryjnej.
dodatkowe:
· umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa i redagowania pism urzędowych,
· doświadczenie w zakresie pracy w administracji na podobnym stanowisku,
· umiejętność organizacji pracy własnej, dokładność,
· umiejętność analitycznego myślenia, selekcji informacji, interpretacji przepisów prawa, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, zdolność szybkiego uczenia się,
· umiejętność współpracy w zespole (niekonfliktowość), umiejętność skutecznego komunikowania się,
· odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu,
· dyspozycyjność, zdyscyplinowanie, obowiązkowość,
· wysoka kultura osobista,
· prawo jazdy kat.B, możliwość wykorzystania prywatnego samochodu do celów służbowych.
· obsługa komputera w zakresie podstawowych pakietów biurowych /edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny itp., oraz innych urządzeń biurowych,
II. Główny zakres zadań:
W dziedzinie zadań wynikających z zakresu gospodarki komunalnej:
· Koordynacja spraw związanych z konserwacją urządzeń zbiorowego zaopatrzenia wsi w wodę oraz zbiorowych urządzeń kanalizacyjnych na terenie gminy.
· Opracowywanie programów rozwoju gospodarki komunalnej.
· Koordynacja rozbudowy urządzeń komunalnych z programami rozwoju budownictwa mieszkaniowego.
· Koordynacja spraw z zakresu gazyfikacji gminy.
· Nadawanie i prowadzenie nazewnictwa ulic i placów, umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów oraz oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.
· Prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów w gminie.
· Naliczanie opłat dla właścicieli działek za wykonanie sieci uzbrojenia terenu oraz prowadzenie egzekucji naliczonych opłat.
· Wydawanie pozwoleń na podłączenie budynku do istniejących sieci uzbrojenia terenu i naliczanie należnych opłat.
· Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy pojazdów ponadnormatywnych oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
· Bieżące utrzymanie dróg
W zakresie zadań wynikających z planowania przestrzennego:
· Przygotowanie wniosków dotyczących przeznaczenia gruntów leśnych na cele nierolnicze i nieleśne w związku z opracowywaniem planów zagospodarowania przestrzennego.
· Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
· Wykonywanie czynności związanych ze sporządzaniem i uzgadnianiem programów rolniczego wykorzystania gruntów przeznaczonych do wyłączenia z produkcji rolnej.
W zakresie prowadzenia archiwum Urzędu:
· Prowadzenie ewidencji dokumentów przeznaczonych do archiwum.
· Klasyfikacja przyjętych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
· Występowanie o zgodę na zniszczenie dokumentów, których okres przechowywania upłynął.
D. W zakresie prowadzenia inwestycji:
· Nadzór nad zasadą, formą i trybem udzielania zamówień na dostawę materiałów i zlecanie prac budowlanych na nadzorowanych inwestycjach oraz prowadzenie dokumentacji zgodnie z prawem zamówień publicznych.
· Przygotowywanie projektów dofinansowania z funduszy pomocowych.
· Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości.
W zakresie ochrony dóbr kultury:
· Zapewnianie prawnych, organizacyjnych i finansowych warunków dla ochrony dóbr kultury.
· Współpraca z wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie użytkowania obiektu zabytkowego zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób odpowiadający jego wartości zabytkowej.
· Składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury nieruchomych oraz kolekcji.
· Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków.
· Sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.
· Prowadzenie spraw wynikających o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
W dziedzinie ochrony środowiska i gospodarki wodnej:
· Prowadzenie polityki w zakresie ochrony środowiska.
· Nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy oraz stosowanie przepisów w tym zakresie, zapewnianie warunków niezbędnych do ochrony środowiska, dokonywanie okresowych ocen.
· Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy.
· Przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska i prawa ochrony przyrody.
· Zapewnianie należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku na terenie gminy.
· Rekultywacja gruntów zdewastowanych.
· Występowanie o uzgodnienia przy lokalizacji inwestycji.
· Organizowanie doraźnych działań zmierzających do ograniczenia dla środowiska ujemnych skutków awarii.
· Współdziałanie z organizacjami społecznymi zajmującymi się ochroną przyrody i ochroną środowiska.
· Zapewnianie prawidłowej realizacji usług komunalnych i współpraca w tym zakresie z innymi jednostkami organizacyjnymi.
· Prowadzenie spraw dotyczących ładu i porządku w miejscach publicznych.
· Prowadzenie spraw ochrony lasów na terenie gminy.
· Wydawanie zezwoleń na wyrąb drzew i zadrzewień oraz wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew lub krzewów.
· Uczestniczenie w działaniach dotyczących uznania obiektu za chroniony oraz objęcie ochroną cennych obiektów przyrody.
· Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko po przeprowadzeniu postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko.
· Prowadzenie informacji o środowisku w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz podawanie do publicznej wiadomości informacji o planowanym przedsięwzięciu w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
· Przygotowywanie projektów dofinansowania z funduszy pomocowych.
W zakresie gospodarki łowieckiej:
· Sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa.
· Przeznaczenie kwot otrzymanych z czynszu dzierżawnego za obwód łowiecki na cele społeczne gminy oraz hodowlę i ochronę zwierzyny.
· Współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy, w szczególności zaś w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jego terenie.
III. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
· Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa powyżej, zobowiązany jest do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
· Osoby ze szczególnymi potrzebami (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) zakwalifikowane do udziału w naborze wymagające szczególnej formy wsparcia, proszone są o zgłoszenie tego faktu pracownikowi ds. kadr Urzędu Gminy Troszyn.
· Dane osobowe zawarte w składanych dokumentach aplikacyjnych będą przetwarzane na potrzeby postępowania rekrutacyjnego. Administratorem danych osobowych kandydatów ubiegających się o zatrudnienie w Urzędzie Gminy Troszyn jest Wójt Gminy Troszyn.
· Regulamin naboru jest dostępny w Urzędzie Gminy Troszyn.
· Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Troszyn zostanie opublikowane imię, nazwisko oraz miejsce zamieszkania osoby wybranej do zatrudnienia w wyniku przeprowadzonego naboru.
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
· list motywacyjny,
· życiorys - curriculum vitae,
· kserokopie świadectw pracy,
· kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
· w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna - kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,
· kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
· oryginał kwestionariusza osobowego,
· oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne,
· oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,
· oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych,
· ewentualnie posiadane referencje.
Oświadczenia, CV, kwestionariusz oraz list motywacyjny powinny być własnoręcznie podpisane.
Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
Dokumenty należy składać/przesyłać w terminie do:
· 27 listopada 2023 r. pod adres: Urząd Gminy Troszyn, ul. Juliusza Słowackiego 13, 07-405 Troszyn z dopiskiem „Oferta pracy na stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska” .
Inne informacje:
· Praca w budynku Urzędu Gminy przy ul. Juliusza Słowackiego 13.
· Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
· Obsługa urządzeń biurowych.
· Stały dopływ informacji i gotowość do udzielania odpowiedzi w związku z obsługą klienta wewnętrznego i zewnętrznego (kontakt bezpośredni, telefoniczny, mailowy).
· W zależności od potrzeb istnieje konieczność wyjścia lub wyjazdu poza stałe miejsce pracy.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu (0-29) 7671053
Wójt Gminy Troszyn
Edwin Mierzejewski