Samodzielne stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska

Wójt Gminy Troszyn ogłasza nabór na stanowisko:

 

Stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Troszynie,

 ul. Juliusza Słowackiego 13, 07-405 Troszyn

Wymiar etatu: 1

 

I.                     Wymagania niezbędne:  

·          spełnienie wymagań określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 530)

·          posiadanie obywatelstwa polskiego

·          wykształcenie wyższe – preferowane administracyjne,

·          pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych

·          niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

·          brak orzeczenia zakazu zajmowania stanowiska lub wykonywania zawodu lub pracy w organach i instytucjach samorządu terytorialnego

·          nieposzlakowana opinia

·          znajomość przepisów prawa związanego z problematyką na stanowisku pracy w zakresie przepisów: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, znajomość przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej, Prawa ochrony środowiska, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku, ustawy o gospodarowaniu mieniem komunalnym, ustawy o zabytkach, ustaw o archiwach, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, kpa i instrukcji kancelaryjnej.

 

dodatkowe:

·          umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa i redagowania  pism urzędowych,

·          doświadczenie w  zakresie pracy w administracji na podobnym stanowisku,

·          umiejętność organizacji pracy własnej, dokładność,

·          umiejętność analitycznego myślenia, selekcji informacji, interpretacji przepisów prawa, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, zdolność szybkiego uczenia się,

·          umiejętność współpracy w zespole (niekonfliktowość), umiejętność skutecznego komunikowania się,

·          odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu,

·          dyspozycyjność, zdyscyplinowanie, obowiązkowość,

·          wysoka kultura osobista,

·          prawo jazdy kat.B, możliwość wykorzystania prywatnego samochodu do celów służbowych.

·          obsługa komputera w zakresie podstawowych pakietów biurowych /edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny itp., oraz innych urządzeń biurowych,

 

II.                   Główny zakres zadań:

W dziedzinie zadań wynikających z zakresu gospodarki komunalnej:

·          Koordynacja spraw związanych z konserwacją urządzeń zbiorowego zaopatrzenia wsi w wodę oraz  zbiorowych urządzeń kanalizacyjnych na terenie gminy.

·          Opracowywanie programów rozwoju gospodarki komunalnej.

·          Koordynacja rozbudowy urządzeń komunalnych z programami rozwoju budownictwa mieszkaniowego.

·          Koordynacja spraw z zakresu gazyfikacji gminy.

·          Nadawanie i prowadzenie nazewnictwa ulic i placów, umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów oraz oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.

·          Prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów w gminie.

·          Naliczanie opłat dla właścicieli działek za wykonanie sieci uzbrojenia terenu oraz prowadzenie egzekucji naliczonych opłat.

·          Wydawanie pozwoleń na podłączenie budynku do istniejących sieci uzbrojenia terenu i naliczanie należnych opłat.

·          Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy pojazdów ponadnormatywnych oraz naliczanie opłat  i kar pieniężnych,

·          Bieżące utrzymanie dróg

W  zakresie zadań wynikających z planowania przestrzennego:

·          Przygotowanie wniosków dotyczących przeznaczenia gruntów leśnych na cele nierolnicze i nieleśne w związku z opracowywaniem planów zagospodarowania przestrzennego.

·          Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.

·          Wykonywanie czynności związanych ze sporządzaniem i uzgadnianiem programów rolniczego wykorzystania gruntów przeznaczonych do wyłączenia z produkcji rolnej.

W zakresie prowadzenia archiwum Urzędu:

·          Prowadzenie ewidencji dokumentów przeznaczonych do archiwum.

·          Klasyfikacja przyjętych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

·          Występowanie o zgodę na zniszczenie dokumentów, których okres przechowywania upłynął.

D.    W zakresie prowadzenia inwestycji:

·          Nadzór nad zasadą, formą i trybem udzielania zamówień na dostawę materiałów i zlecanie prac budowlanych na nadzorowanych inwestycjach oraz prowadzenie dokumentacji zgodnie z prawem zamówień publicznych.

·          Przygotowywanie projektów dofinansowania z  funduszy pomocowych.

·          Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości.

W zakresie ochrony dóbr kultury:

·          Zapewnianie prawnych, organizacyjnych i finansowych warunków dla ochrony dóbr kultury.

·          Współpraca z wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie użytkowania obiektu zabytkowego zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób odpowiadający jego wartości zabytkowej.

·          Składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury nieruchomych oraz kolekcji.

·          Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków.

·          Sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi.

·          Prowadzenie spraw wynikających o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

W dziedzinie ochrony środowiska i gospodarki wodnej:

·          Prowadzenie polityki w zakresie ochrony środowiska.

·          Nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy oraz stosowanie przepisów w tym zakresie, zapewnianie warunków niezbędnych do ochrony środowiska, dokonywanie okresowych ocen.

·          Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy.

·          Przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska i prawa ochrony przyrody.

·          Zapewnianie należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku na terenie gminy.

·          Rekultywacja gruntów zdewastowanych.

·          Występowanie o uzgodnienia przy lokalizacji inwestycji.

·          Organizowanie doraźnych działań zmierzających do ograniczenia dla środowiska ujemnych skutków awarii.

·          Współdziałanie z organizacjami społecznymi zajmującymi się ochroną przyrody i ochroną środowiska.

·          Zapewnianie prawidłowej realizacji usług komunalnych i współpraca w tym zakresie z innymi jednostkami organizacyjnymi.

·           Prowadzenie spraw dotyczących ładu i porządku w miejscach publicznych.

·          Prowadzenie spraw ochrony lasów na terenie gminy.

·          Wydawanie zezwoleń na wyrąb drzew i zadrzewień oraz wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew lub krzewów.

·          Uczestniczenie w działaniach dotyczących uznania obiektu za chroniony oraz objęcie ochroną cennych obiektów przyrody.

·          Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko po przeprowadzeniu postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko.

·          Prowadzenie informacji o środowisku w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz podawanie do publicznej wiadomości informacji o planowanym przedsięwzięciu w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

·          Przygotowywanie projektów dofinansowania z  funduszy pomocowych.

W zakresie gospodarki łowieckiej:

·          Sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa.

·          Przeznaczenie kwot otrzymanych z czynszu dzierżawnego za obwód łowiecki na cele społeczne gminy oraz hodowlę i ochronę zwierzyny.

·          Współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy, w szczególności zaś w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jego terenie.

 

III.    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

·          Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa powyżej, zobowiązany jest do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

·          Osoby ze szczególnymi potrzebami (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) zakwalifikowane do udziału w naborze wymagające szczególnej formy wsparcia, proszone są o zgłoszenie tego faktu pracownikowi ds. kadr Urzędu Gminy Troszyn.

·          Dane osobowe zawarte w składanych dokumentach aplikacyjnych będą przetwarzane na potrzeby postępowania rekrutacyjnego. Administratorem danych osobowych kandydatów ubiegających się o zatrudnienie w Urzędzie Gminy Troszyn jest Wójt Gminy Troszyn.

·          Regulamin naboru jest dostępny w Urzędzie Gminy Troszyn.

·          Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Troszyn zostanie opublikowane imię, nazwisko oraz miejsce zamieszkania osoby wybranej do zatrudnienia w wyniku przeprowadzonego naboru.

 

IV.                 Wymagane dokumenty i oświadczenia:

·      list motywacyjny,

·      życiorys - curriculum vitae,

·      kserokopie świadectw pracy,

·      kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

·      w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna - kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,

·      kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

·      oryginał kwestionariusza osobowego,

·      oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne,

·      oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,

·      oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych,

·      ewentualnie posiadane referencje.

Oświadczenia, CV, kwestionariusz oraz list motywacyjny powinny być własnoręcznie podpisane.

Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.

 

Dokumenty należy składać/przesyłać w terminie do:

·          27 listopada 2023 r. pod adres: Urząd Gminy Troszyn, ul. Juliusza Słowackiego 13, 07-405 Troszyn z dopiskiem „Oferta pracy na stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska” .

 

Inne informacje:

·          Praca w budynku Urzędu Gminy przy ul. Juliusza Słowackiego 13.

·          Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.

·          Obsługa urządzeń biurowych.

·          Stały dopływ informacji i gotowość do udzielania odpowiedzi w związku z obsługą klienta wewnętrznego i zewnętrznego (kontakt bezpośredni, telefoniczny, mailowy).

·          W zależności od potrzeb istnieje konieczność wyjścia lub wyjazdu poza stałe miejsce pracy.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu (0-29) 7671053

 

 

Wójt Gminy Troszyn

 

Edwin Mierzejewski

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
ogłoszenie doc 95.00 KB Marzena Jastrzębska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 15 listopad 2023 13:22 Marzena Jastrzębska